sunnuntai 15. joulukuuta 2013

kesä on kaikilla, myös ylpeytensä menettäneillä

miten tää biisi puhutteleekaan näin? varsinkin silloin kun olet odottanut vahingossa hissiä noin 5 minuuttia vain tajutaksesi kaksi asiaa. Unohduit musiikkiin ja hissi on rikki. Mä tahtoisin paksut hiukset ja askartelutaidot, mutta kumpikaan tuskin tulee toteutumaan.
''kaiken kauneus lyö hetken ällikällä''

keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Tahdon uudet silmät

Luistelen tien peilijäällä vastuuta pakoon, joka on jo liiankin ominainen luonteenpiirre minulle. Tosin suoriuduin sittenkin musiikkiopiston tolppa tason teknisestä osuudesta ihan kiitettävästi vaikka odotin täysin muuta. Värjäsin myös hiukset ja totta puhuen hetkellisesti näytän satanistilta, mutta ehkäpä tämä tästä tasoittuu ajan myötä. Niin ja sekin, että ollappa sitä nyt sitten sisustusmuotitietoinen ja tehdä itse kaikkea mukavaa, vaikka kädelliset taitoni rajoittuvatkin lumihiutaleiden leikkuuseen a4 kokoisesta valkoisesta paperista (nimimerkillä kutonut lahjaksi villasukkia(-aa) vain vaivaiset 3vuotta). Ideoita ja inspiraatioita löytyisi,mutta toteutus jää aina  ajatuksen tasolle. Ehkä sitten toivottavasti opin/opettelen kun asun omassa kodissa, joka toivottavasti tapahtuisi myös mahdollisimman pian. Toisaalta mitäpä minä valitan, on asiat huonomminkin.
Toivottavasti sielä maailman toisella puolen asiat ovat kohta hyvin.


keskiviikko 20. marraskuuta 2013

I nearly left the real me behind

Sata vuotta kulunut kun viimeksi kirjoitin. Miksi kadotin sen taidon joka joskus virtasi mun suonissa? Miksi unohdan aina kaiken minkä olen joskus osannut?
Ajatukset eivät aina mahdu oman pääni sisään. En voi ymmärtää kuinka ystävä vuosien takaa , jota kutsut parhaaksi pettää luottamuksen aivan kuin mikään ei merkkaisi mitään. En voi myöskään ymmärtää,että sain terveystiedosta E:n , mutten oikein ilotse siitäkään. Vihaan joulua, mitä en voi myöskään ymmärtää.
Mä rakastan aurinkoa ja siksi ehkä en oikein nauti tästä talvisäästä. Kaikki on pimeetä ja hiljaista,enkä mä ole tottunut kumpaankaan. Jos kesä vain olisi täällä.
Onneksi sain syntymäpäivälahjaksi itsetehtyä nokkosteetä,joka sisältää itsekuivattuja nokkosia,kanelisia omenan paloja,vadelman lehtiä,sekä valkoisen apilan kukkia. Kiitos siitä, sen voimalla menen talven läpi. Ehkä mä vain kaipaan liikaa asioita ja ehkä villasukat,sushi,tee ja musiikki korjais tämän, sillä niinhän ne aina tekee.

maanantai 5. elokuuta 2013

love is forever from me to you

Valmistautukaamme kohtaamaan Suomen uusimman huippumallin, Miljan! kummityttöni kultaisimman. tämän lapsen nauru on kuin heleä kesä-aamu ilman huolta ja hymy ovat ne aamukasteen kirkkaat pisarat. haluat vain nauraa mukana ja katsella siinä. näin käy kun tämän lapsen kohtaat. sydän täyttyy onnesta ja riemun hetkiltä ei väistytä. pikku pirppis jolla oli niin hirveesti asiaa ja juttuja kerrottavana ja kummitäti tietenki vielä opetti hulluja ruokatottumuksia(porkkanalätyt ja kermaviili,namnam!). kokoajan nostettiin lautasta ylös ja apuviittomien kanssa näytettiin että : ''LISÄÄ!''
vilkas,toimelias,sydämellinen ja hömppä pikkunen, voiko ihanempaa enää löytää?

Hei kummitäti vähäkö sä oot naurettava ku kuvaat mua ruokapöydäs!
 huomaskoha mamma että mä pöllin nää crocsit..mitä luulet?
 piti kieltäki vähän välillä näyttää ku kokoajan vaan räpsitään kuvia..
 nojoo poseerataan sit!
 pakko hei testaa näitä sun converseja vaiks ne onki pari kokoo liia isot!
 ja äiti kutitteli sitte vielä niin paljo että kokoajan piti vaan nauraa!


rakkauspakkaus minun! <3

torstai 1. elokuuta 2013

Summer wine and summer time

Rakastan sitä kuinka voi pyöräillä ilman kenkiä illan hämärtyessä salaa ja sitä kuinka tuuli tuivertaa tukassa. Rakastan myös sitä että mä voin vain istua tässä mun pannareiden,jätskin,viinirypäleiden ja valkkarin kanssa,saavuttaen keskitasapainossa olevan mielenrauhan. Olen myös onnellinen,sillä pikkusiskon joukkue voitti koko Wasa Footboll Cupin kuukausi sitten ja huomenna ne kiitää taas Lahteen. En uskonut että saattaisinkin olla näin huoleton, mutta tämä on ihanaa! pelkään silti että hullaannun siitä liiaksi, mutta huomisen murheet ei saa vaikuttaa tässä päivässä. Vaikkakin välillä salaa mieleen hiipuu isolla kädellä ajatuksia jotka eivät ole niinkään miellyttäviä. Mä myös rakastan mun ruskeatukkaista ystävää joka toi mulle lahjaksi ekologista suklaata (jonka unohdin niille) ja käsikorun Uumajasta. Mä oon myös onnellinen että kaksi vuotta tuli täyteen yhden hullunkurisen kanssa.Teksti on supersekavaa enkä ole vielä edes lukenut paljoa ylioppilas-kirjotuksiin. p.s. haluan reilaamaan. Kuvat ovat monen viikon takaisia otoksia mm. ulkoilmafestari hippiknikistä ja muusta epämääräisestä,pahoitteluni sillä kamera on taas kunnossa!





vuoden vanha kuva! hih

sokea nörtti lopettelemassa bloggailua yömyöhällä,tsau!

lauantai 27. heinäkuuta 2013

En tahdo kuuta taivaalta kun kerran vuoteen enää. Paikka se on tämäkin.

Sata kuvaa kamerassa mutta kamera sekaisin,joten kun se on taas toimintakykyinen tulee oikein kuvapläjäys! kesä on vihdoin tullut ja mä sainkin heti korvatulehduksen, mutta tänään loppui antibiootit ja lähdin nauttimaan aurinkoisesta kesäsäästä ja maailman ihanimman kummitytsyn hymystä! koulu alkaakin kahden viikon päästä mutta kaksi viikkoa vielä. nyt ei teksti suju,antakoon siis tämän huonolaatuisen kuvan puhutella teitä haluamallanne tavalla. jee kesä!
 mulla oli jotain muutakin. ainiin lähden siskon kanssa weekend-festivaaleille,wuhuu! quality time and quality artists with sis! niistä festarivaatekriiseistä sitten lisää. p.s. kuunnelkaa anna puuta,se tekee hyvän mielen.

keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

Mustana,maidolla,kylmänä,kuumana



















Turistit kävivät Oulussa ja tuli otettua naurettavan vähän kuvia,mutta se suvun näkeminen oli se tärkein. ''miks sun pitää nyt laittaa toi kuva missä on vielä noi pitemmät hiukset,kiva..'' näin mulle huudetaan just nyt olan takaa. Oulusta löytää nähtävästi naurettavan hyviä ja halpoja kirppari-ostoksia mm. vanhus kamera hintaan viisi euroa ja paremmalle osapuolelle kalliimmasta kaupasta kivan paidan ja lippiksen. niin ja nyt nämä hupaisat kiharat sateen jälkeen juoksentelevat mun olkapäitä pitkin. Vaasassa ei ole enään kesä ja se ärsyttää hiuksenhienosti,mutta joskus on viisasta olla surematta turhia. matkakuume on miljoonassa mutta tili näyttää tyhjältä,epäreilua! ehkä ensi vuosi tuo tullessaan matkan jonnekkin kauas missä ihmiset ovat mukavia ja siellä tervehtivät sua liikennevaloissa. jonnekkin sinne missä aurinko roikkuu taivaalla pitkään ja illan tullen on vielä mukavan lämpöistä. jonnekkin sinne missä ihmiset tanssivat kaduilla ja nauttivat elämästä. jonnekkin sinne mä kaipaan. mutta nyt savanni nukahtaa aamuyön kylmyyteen.

tiistai 16. heinäkuuta 2013

Katujazzia ja elävää kuvaa





 ''psykedeelistä 70-luvun musiikkia'' ja The Internship, käykää katsomassa se. naurulta ei säästytty eikä kotitekoiselta omenapiirakalta. Scandinavian music group ja teekupit, näillä me mennään ilman murheita. ruoho nousee maasta varoen ja me ollaan rauhallisia tämmösinä. ollaan niinkuin ei ketään eikä meitä kiinnosta Lissabon hirveästikkään. Italiaan on kyllä ikävä. Tää on ystävä jota mä tarvitsen aina enkä vaan silloin kun sormet on ovensaranoiden välissä. Maailma nukahtaa pian, mutta me mitä todennäköisimmin valvomme. rakastin tätä päivää.

torstai 4. heinäkuuta 2013

The mascara running down her little Bambi eyes

 
Lana Del Rey i'm in love with you. hassua miten ihminen osaa laulaa mun elämästä jotenkin näin hyvin. toinen samanlainen tyyppi on John Mayer jota palvon. sen miehen musiikki,tunne-elämän hulluus ja niistä lyriikoiden muodostus on jotain niin upeeta etten voi käsittää normaalijärjellä. mutta Lana siksi koska se on jossain määrin uutukainen ihastus! sillä on persoonallinen ja puhtaan mystinen ääni,josta tulee väkisinkin mieleen satiini(?), mutta semmonen pehmonen ja glamorous. tällä naisella on myös upee tyyli,semmonen räiskyvä ja naisellinen.  myönnän etten ensikerralla mitenkään maksimaalisesti pitänyt lanasta mutta nyt kun oon tutustunut paremmin niin oon ihan timantit silmissä ja i'm feeling alive!





pure love

maanantai 1. heinäkuuta 2013

Sunday school and feathers for you

hullunkurinen pyhäkoululainen,jonka levikset(okei äidin) on revenny jo kauan ennen sini sabotagea. hiukan hävettää etten sitä juhannuspostausta ole tehnyt,mutta sitten kun voin oikeesti istua alas ja valita niistä kuvista niin sitten. tää päivä oli hauska, koska eräs koiranpentu pissasi carlingsin lattialle ja se koiranpentu oli meidän seuralainen. onneks se oli niin sulonen ettei koitunut sanktioita! vaasan keskustassa oli/on koko kesän ruokamarkkinat ja ne oli kivat,vaikkakin sielä myytiin vain ylihinnoiteltua pizzaa, herkkuja ja juustoja. joten pointsit Vaasalle kun täällä kerrankin tapahtuu ja tapaa ihmisiä muuallakin kun ruokakaupan jonossa!
FUN!




 onneks mä olen normaali



 ainaku sä puhut sitä etelää,se saa mun levikset...
 REPEEMÄÄN!!


kesän haaste; soittaa kitaraa paremmin.
ciao!

torstai 20. kesäkuuta 2013

too much food

Varoitus! postaus sisältää suuren määrän ruokakuvia..
Ulkogrillailu vaihtuikin sisällä keitosten valmisteluun,sillä sade oli tuhatta ja miljoonaa. Porukka oli Emmi,Julia+ pojat, eli tytöistä kaikki perui. Siltikin valmistettiin upee ateria,katsottiin Frendejä(mikä on muuten maailmankaikkeuden paras TV-sarja) ja rentoiltiin huolella. Juotiin teetä 8dl kupeista, nautittiin Disney-klassikko Peter Panista ja aina yhtä upeesta Henkien Kätkemä-leffasta. Taikatemppujaki sai ihastella, ne on niin siistejä! Jokunen origami taidettiin myös vääntää ja vedetki vuoti jossain vaiheessa silmäkulmista vesiputouksen lailla,koska meinattiin tukehtua nauruun. Eli toisin sanoen aivan törkeen upee päivä, ei voi muutakun hymyillä ja kiittää!
 miten tää näyttää niin vähältä?!






taivas laskeutunu maan päälle

 poikien makkarapekoni-gourmee...


mybestfriend




paras kirja ikinä

iltapala vielä nassuun,vaikka ruokaa onki jo syöty aivan liiaks!

Huominen kulkeekin sitte toivottavasti lämpöisen sään merkeissä mökillä ja kavereiden kanssa illanvietossa.
Rauhallista Juhannusta!
p.s. MÄ HALUAN JO TATUOINNIN